Forum Dragons of shadow Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Klimat Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Borromir
Bohater



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 451 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołeka / Hibernia

PostWysłany: Pią 22:21, 27 Paź 2006 Powrót do góry

KLIMAT W GRACH RPG



Klimat… Klimat staje się teraz podporą coraz to większej rzeszy gier mmorpg rozgrywanych za pomocą przeglądarki tzw. ”Tekstówek„ Nie są mi znane przyczynę tego procederu w którym ów klimat zaczął się tak wspaniale rozwija.. lecz mniemam , że jedna z przyczyn tego procederu jest upadek polskich shardów UO a co za tym idzie dużo osób lubiących klimat przechodziło do naszych Tekstowych MMORPGÓW. Lecz mogę tylko spekulować nad owymi przyczynami.. może po prostu dorośliśmy do używania klimatu? Tak, tak do trzeba dorosnąć. A wiec postaram się wam tutaj przybliżyć owo choć na pierwszy rzut oka nie trudne.. pojecie Klimatu w grach MMORPG.

A więc zaczynając.. Klimat jest pojęciem bardzo rozbudowanym i często trudnym do zrozumienia ,w niektórych sytuacjach… Dziwne prawda? Lecz gdy się nad tym głębiej zastanowić wtedy rozumiemy.. jakie to trudne zagadnienie… . Prawda? A wiec klimatem nazywamy odgrywanie postaci w realiach fantasty.. czyli wchodząc do karczmy nie powiemy „SIEMA” Tylko biorąc poprawkę na klimat wypowiemy taka oto zdanie :

„*Do karczmy powolnym lecz zdecydowanym krokiem wchodzi człowiek ubrany wy ... na znak przywitania podniósł rękę* Witam..”

Tak to będzie wygladać z uwzględnieniem zachowania naszej postaci. Tak ,tak grając w gry tekstowe musimy opisywać dokładnie co nasza postać robi W tym celu wykorzystujemy do tego tzw. Znaki stopujące czyli * * / / bądź mniej popularne ^ ^ lub | |. Osobiście używam ** lecz jest to kwestia przyzwyczajenie z ultimy.. lecz stanowczo odradzam używania ^^ gdyż wygląda to nieraz idiotycznie.. jakby tekst dostał skrzydełek. Jeśli chcemy wpisać wtrącenie.. coś w ogóle niezwiązane z klimatem wpisujemy je w ( ) [] bądź w // //. Wtrącenie powszechnie jest znane jako „Offtop” czyli wyrażenie z forum internetowych. A więc jak mówić w klimacie Fantazy? Piszemy dużo ładnie bez zbędnych błędów ortograficznych z logiką.. . Pisząc dużo i ładnie zaskarbicie sobie szacunek u starszych i bardziej doświadczonych graczy. Unikamy zwrotów z naszego prywatnego życia.. ostatnio popularnych skrótów myślowych oraz sentencji jedno czy dwu wyrazowych – nie są one mile widziane wśród doświadczonych graczy.. oraz zaśmiecając karczmę.. czyli dość prymitywny chat.


Emotikony

Tak.. w czasie porozumiewania się w klimacie fantasty także używa się emotikon.. lecz są one inne niż na komunikatorach internetowych nie są one w postaci  czy ^^” . Są one pisane tak jak opis czynności czyli np. *uśmiecha się*. Są one używane także do opisania naszej postaci co aktualnie robi, jak się zachowuje czy po prostu jak wygląda. Tak jak ująłem to wyżej są one oznakowane znakami stopującymi.


Nickname

Klimat dotyczy także naszego nickname (czyli w skrócie nicku. ). Musi być on zgodny z regulaminem gry oraz także zachowany w klimacie fantasty. Nie możesz po prostu nazwać się Madzia, Janek czy Ogórek. Jeśli nie potrafisz wymyślić sobie odpowiedniego Nicku do gry niezbyt lubiane jest branie go z popularnych gier bądź filmów. Nicki z książek często są akceptowane (Może dlatego ze połowa osób nawet nie zdaje sobie sprawy że ten Nick został z jakiejś książki zaczerpnięty.), lecz nie oznacza to że zostaniesz wtedy od razu zaakceptowany i admini lub Staff który moderuje grę nie zwróci ci uwagi że nie możesz posiadać takiego oto Nicku. Najlepszym rozwiązaniem jest wymyślnie własnego niepowtarzalnego Nicku. I tu zwracam uwagę że w naszym Nicku NIE mogą być zawarte liczby, kretyńskie przydomki (No chyba że jesteś z „staffu” wtedy przydomek jest nieraz konieczne.. i nie jest on kretyński! ) bądź też różnego rodzaju znaki np. *&^% . Jeśli nie jesteś w stanie wytężyć tak swojego umysłu aby stworzyć własny Nick służą do tego generatory które są umieszczone na różnego rodzaju portalach czy też po prostu na stronie danej gry. Jednakże apeluje do młodych i niedoświadczonych graczy.. Starajcie się wytężyć wasze szare komórki to nie boli naprawdę (:


Opis W Grze

W każdej grze w swoim profilu widnieje zakładka „OPIS”. I właśnie w tym miejscu nie musimy już trzymać się za wszelką cenę klimatu. Oczywiście pierwotne założenie opisu miało służyć do umieszczenia historii bądź też opisów postaci. I oczywiście służy to do tych jakże wspaniałych celów ( (: ) , lecz także może służyć do komunikowania się z innymi graczami np. Podawanie ofert rzeczy jakie sprzedajemy czy też napisanie swoich informacji kontaktowych czy ułatwiających nam skontaktowanie się z nami i różnych bzdetów. Jednakże nie możemy przesadzać z naszą wolnością, NIE możemy pod żadnym pozorem obrażać tam innych graczy czy też grozić im. Bardzo źle widziane jest (według mnie.) wypisywanie idiotycznych i kretyńskich tzw. „List przyjaciół i znajomych” Opis to nie miejsce do „chwalenia się swoimi plecami” Formułki typu „Wybrałem rasę **** tylko z celów ekonomicznych, bo ma dobre etc.” Jest po prostu śmieszne i żałosne – NIE można tak robić ale o tym nieco później. Mile widziane są natomiast ciekawe opisy postaci czy tudzież różnego rodzaju historie oraz wiersze.. oczywiście wszystkie one muszą być utrzymane w realiach fantasty. Teksty te muszą być powiązane z naszą postacią, jeśli nie są należy umieścić stosowną notkę przed lub/i na końcu tekstu. W opisach NIE umieszczamy natomiast żadnych olbrzymich obrazków czy tez animacji.. może pojawić się w ostateczności jeden obrazek przedstawiający postać. Jednakże NIE może on być olbrzymi (proponuje maksymalne wymiary 400x400 pixeli.). Opis to nie twoja strona internetowa! Animacje zawarte w opisach powinny być natychmiast usuwane (Oświadczam jednakże to jest jedynie moje zdanie.)


POCZTA


Poczta jest chyba jedynym miejscem gdzie możesz rozmawiać w grze praktycznie cały czas bez „klimacenia” i odgrywania postaci. Tutaj możesz prawie wszystko – oczywiście w granicach rozsądku. Jednakże poczta jest to drugi „komunikator” w grach testowych, zatem tutaj także często (prawie zawsze) są odgrywanie różnego rodzaju eventy czy też ekscesy miłosne. Niektórzy to zakazują już pisać do siebie na pocztę bez użycia klimatu.. to naprawdę jest ekhm.. głupie że tak powiem. Gdyż nieraz nie znamy danej osoby i nie chcemy z nią nawiązywać bliższych kontaktów (gg etc.) ale po prostu musimy do niej napisać co się dzieje bez zawarcie w tym klimatu wiec co robimy? Tak piszemy na pocztę. A więc reasumując poczta jest to jedyne miejsce w grze w którym klimat nie obowiązuje (nie wliczając odpowiednich chatów „Nonklima” )


Karczma

A więc jesteśmy w epicentrum klimatu czyli w Karczmie. Jest to prosty chat który na pierwszy rzut oka jest niepozornym miejscem tylko do rozmów/ pogaduszek itp. Tak naprawdę jest prawdziwym sercem systemu bez którego gra była by tylko bezsensownym klikaniem w linki czy też odnośniki (lub hiperłącza ale nie będę się chwali moją wiedzą). Tutaj odbywają się wszelkiego rodzaju eventy oraz pojedynki. Po prostu Serce i dusza Systemu. Obowiązuje pełen klimat (oprócz offtopów które opisane są wyżej).


POSTACIE


A więc postacie, czyli nasi bohaterowie. Czyli to czym będzie kierować przez cała (no jeśli nie zginiemy śmiercią tragiczna w pvp prowadzona przez Mistrz gry ) erę. A wiec na początku zastanówmy się dobrze KIM lub CZYM nasza postać ma być.. stwórzmy profil psychologiczny naszego bohatera. Taki kręgosłup od którego będziemy zaczynać naszą grę. Oczywiście nie jest to konieczne ale jeśli bardziej chcemy się wczuć w dobre odgrywanie naszego osobnika powinniśmy coś takiego uczynić. A wiec przejdźmy do wyboru klasy oraz rasy naszego bohatera. Kierujmy się założeniami które stworzyliśmy wcześniej. A wiec…

1 Klasa
Klasa postaci określi nasz profesje. To co dana postać będzie robić w dalszej grze. A wiec np. Barbarzyńcy biegają półnadzy i próbują albo kopulować albo zarąbać na śmierć wszystko co się porusza. Taki oto mały przykład , lecz nie powinieneś się kierować stereotypami stwórz coś własnego coś ciekawego. Lecz UWAGA kieruj się logiką odgrywanie tzw. „Kombinacji Alpejskich” jest naprawdę trudne i jest zarezerwowane dla wytrawnych i doświadczonych graczy. Wybieranie klasy postaci jest ściśle związane z nasza rasą oraz charakterem. Wiec Zastanów się dobrze kim chcesz być zanim wybierzesz klasę postaci i czy będzie ona odpowiadała twojemu stylowi rozgrywki. Kieruj się logiką i rozsądkiem NIE można wybierać klasy jeśli NIE wiesz jak się nią odgrywa!

2 Rasa
Rasa Postaci określa kim jest nasza postać. Pamiętaj ze rasy postaci NIE możesz zmienić w czasie gry. (Klasę oczywiście można ale po odpowiednim tego przedstawieniu) A wiec zastanów się dobrze która rasa będzie pasować najlepiej do twojej postaci, do twojego stylu odgrywania. Rasa także ściśle związana jest z klasą postaci oraz charakterem. I tutaj także PROSZĘ młodych i niedoświadczonych graczy o unikanie „Kombinacji Alpejskich” i kierowanie się logiką. Oraz bycie oryginalnym a nie kierowanie się „O ten ma wampira to ja też wezmę.. jee jestem fajny i wymiatam” Gdyż to nie ma sensu. Kieruj się logiką podczas wybierania rasy. Jest to (moim zdaniem) najważniejszy krok w kreowaniu twojej postaci a wiec zatrzymaj się i zastanów kilka razy, czy owa rasa będzie Tobie odpowiadać. NIE można wybierać rasy jeśli NIE wiesz jak się nią odgrywa!

3 Charakter

Po wybraniu Rasy oraz Klasy naszej postaci przychodzi czas na jakże ważny lecz przez wielu ignorowany i uważany za zbędnych. Nawet nie wiedzą jak bardzo się mylą. Charakter określa postępowanie naszego osobnika. Czy będzie to bogobojny paladyn czy także zły do szpiku kości łotrzyk. Właśnie to zależy od charakteru postaci. Ostatni punkt tworzenia naszej postaci to właśnie wybór charakteru. A wiec ponownie zastanów się dobrze nad tym wyborem.. Tutaj ponownie wzywam do logiki drogi graczu/czytelniku Zastanów się dobrze. (Tak na marginesie Zły charakter jest naprawdę ciężko odgrywać a wiec proponuje wam charakter NEUTRALNY na sam początek.)


A wiec zakończyłeś właśnie proces tworzenia postaci. Gratulacje ! Teraz już tylko nie zapomnij o odgrywaniu swojej postaci według tego co ustaliłeś na samym początku. Czyli Nie możesz odgrywać Złej postaci ciągle uśmiechając się do wszystkich i mówiąc im miłe słówka. Nie jest to takie trudne jakie może się wydawać chwila wprawy i zanim się obejrzysz będą cię zaliczać do jednego z najbardziej odgrywanych postaci w grze! Kieruj Się logiką! I powodzenia!
















A wieć jest to pierwszy "Artykuł" który każdy może rozwianąc o Swoja cześć! Prosze o komentarze w odzialenym temacie Oraz oceny tego artykułu (1-10) do tego jesli ktoś chciałby o coś "od siebie" rozwinać Dany artykuł prosze także tam pisać.


Edit by Ima: Przyklejam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)